onsdag 18. februar 2009

Fra sol til regn…

Etter en lang periode med flott og stabilt vintervær, kom det et aldri så lite omslag i været nå. Det får en bare ta med seg, gutta må trenes uansett. Er i grunnen veldig fornøyd meg begge for tia, de trener så flott, så ei regnskur og tåke legger egentlig ikke så masse demping på mitt humør for tia.

Bortsett i fra at det har “pluppa” ut en del fôrkuler på Vinge Blessen, er han i storslag! Gikk opp litt i kraftfôr, og det var bare tull – for resultatet lot ikke vente på seg: kuler i pelsen! De største var ømme, men i dag har det roet seg, og ikke blitt flere heldigvis. Kutta ut Energi helt, og vips – der stoppa plagene. Får leve på havre og høy noen dager, så får jeg se om vi bytter kraftfôr eller prøver oss på halv dose igjen.

Jenta og Pondus sliter IKKE med fôrkuler, og de eter godt begge to. Matlysten tror jeg Pondus har arva fra mora si gitt, de spiser og drikker veldig godt, og har ingen “fôr-relaterte” plager. Nok om det. For et par dager siden var jeg ute i strålende sol med begge gutta, snakk om flotte treningsforhold;

2009-16feb-blessen_01

2009-16feb-pondus_01

I dag var det på ingen måter like vakkert, men skal ikke klage. Fine vinterveier enda, og gutta fikk begge fine turer. De bryr seg ikke om regnet slik jeg gjør. Pondus var førstemann, han må trenes før skolebussen kommer … hehe. Flott tur i øsende regn … akkja. Hjem til stallen og bytte hest, og heldigvis tok regnværet seg en liten pause – selv om tåka lå tykk i dalen;

2009-18feb-blessen_01

Får håpe mildværet ikke smelter bort de fine treningsforholdene vi har, snøføre er prima !!

Annelise

Ingen kommentarer: