mandag 26. oktober 2015

Fargerik høst :-)

Og jammen er det godt, at høsten er så vakker ! Det går ubønnhørlig mot vinter, kulde og snø, og det er ikke "bare bare" for et sommermenneske :-). Jeg må nok erkjenne at jeg trives aller best som sommeren, når det er T-skjorte, og joggesko vær :-).

Men så kommer høsten da, hvert år, med sine flotte farger, og det er jo vakkert :-)

Her er Dag Åsa ute og trener, på et teppe av gule høstblader. Vakker er høsten så lenge det ikke stormer og regner, og da må man passa på og nye de fine fargene når været tillater det.

I helga har de fått en fin trenings sammen traverjentene våre, og her er Linna og Utopia på veg over til Remarka.

Utopia er lettere og trene nå som nybarbert, det var nok godt for henne og få kvitta seg med den veldig tykke og varme vinterpelsen. Linna har også satt bra med vinterpels, men ikke i nærheten av så tykk og varm som Utopia, så hun får beholde vinterpelsen på, barberer ikke med mindre jeg "" :-). 

Så tusler vi gjennom den vakre og fargerike skogen tilbake til stallen etter vel gjennomført treningsøkt på banen;




Det er rett og slett mentalhygiene for kropp og sjel og få trene hest i slike nydelige omgivelser ♡.

Så går jeg og spekulerer litt på om de skal få ut og konkurrere mot hverandre igjen disse to jentene våre. Det er et breddepremierings løp stengt på 32.000,- den 2. november. Utopia skal definitivt ut i dette løpet, så sitter jeg og "teller på knappene" om Linna også skal få være med i samme løpet. Hun har et fint løp for 3-åringer 16. november, så får vi vurdere litt om hun skal få gå begge eller om vi venter til løpet den 16. nov. Strengt tatt så er hun mentalt ganske så robust, og temmelig gjennomtrent frøken, så et løp fra eller til betyr nok ikke noe for henne, men jeg skal nå allikevel spekulerer litt før jeg bestemmer meg. 

I dag er det ut og trene hest i regn og litt sånn typisk høstvær igjen, det er bare å finne fram varme regnklær! Ha en fin dag.

Annelise


Ingen kommentarer: