onsdag 25. mars 2015

Løp og prøveløp :-)

Og da er Linna klar for prøveløp mandag 30 mars, samme dagen som Utopia skal gå løp, og selfølgelig skal Utopia ut i dagens aller siste løp. Det blir en lang dag på Leangen, prøveløp kl 17:15 og løp kl 21:15. Rekker vel både middag og middagshvil mellom løpene ;-)

Denne mandagen tok jeg med Linna inn til Leangen slik at Bjørn G. skulle kjenne litt på henne, og vurdere om hun var klar for prøveløp eller ikke. Han har ikke samme type snakketøy som meg den godeste Garberg, men: "joda - fin mærr, klar for prøveløp, bare meld" fikk jeg halt ut av ham ;-).

På bildet over er hun klar for test i banen, bare venter på kusken.

Og her "kjøres oppløp". Traver veldig lett og fint Linna, er litt vel rund, så både hun og Utopia er "forvist" til egen slankepaddock på dagtid nå, de får posjonert ut måltider, mens resten av gjengen står på fri tilgang og gomler ;-). Hadde de vært i stand til å besinne seg noe i matveien, skulle de fått fri tilgang disse to også, men noen er mere glad i mat enn andre, og spiser uavbrutt - da må jeg sette ned foten. 

Linna går med vintersko/pigg, men skal få på seg sommersko til prøveløpet, ser ut som vinteren er over for denne gang. Utopia har gått på lette alu sommersko en stund, men jeg synes ikke hun fungerer godt på alu, så for hennes del legger vi på jernsko til mandagen. Det er for mye galopp i damen, og vi må nok tynge henne litt med jersko. 

Startlister;


Et fint lite felt for Linna, det er en 3-åring til i prøveløpet (Søyset Krabat), og da begynner det kanskje å bli nok løpsklare 3-åringer til 3-årsløpet som er planlagt 13 april på Leangen ? Det er i allefall planen at Linna skal debutere da :-D (må bare klare prøveløp først :-).


Og her er Utopia sitt løp, spor 2 fra tillegg. Hadde hun bare klart å komme seg feilfritt ut av starten og gjennom første svingen *sukk*, det hadde vært en stor opptur i så fall :-) 

I dag skinner sola, og jeg gleder meg til litt hestetrim :-) Ha en fin dag, Annelise

Ingen kommentarer: