tirsdag 29. juli 2014

Tropisk :-)

Og flokken slapper av i skyggen. Denne julimåned går vel inn i historien som "best ever" :-D. Vi har vist slått alle finværs-rekorder som er å oppdrive, DET kan jeg lett leve med!

Flokken går ute 24/7 fremdeles, og midt på dagen står de under den store Alma og "chiller'n" hehe. Her er jeg oppdaget, Lill Faksa kommer meg i møte, mens Utopia ligger og slapper av og resten står i skyggen og slapper av. 

Sunflower med Eldjenta og Utopia i bakgrunnen, jeg kom vist å forstyrret lille Pia i middagshvilen sin.


De har fremdeles nok mat ute, men vi har starta opp med 2 x kraftfôr daglig, med salt og vitaminer. Dette finværet vil vist ingen enda ta, så gjengen får bare være ute døgnet rundt enn så lenge. Kleggen har nesten gitt seg for i år (daua...hehe), og da får de bare være ute på beite.  Sunflower ser fin ut, hun strutter av velvære, både hun og Eldjenta. Begge to er forhåpendligvis drektige fremdeles, har ikke sjekke mere, men ingen av dem har vist tegn til brunst. Tar vel en sjekk til vinteren før jeg starter opp med oppdrettsfôr til dem. 

Her får de litt kraftfôr, hver sin bøtte på rekke og rad;

Og jeg nyter finværet så lenge vi har det. Vinteren kommer da tidsnok den, med kuldegrader, regn, storm, snø og blest. Nyt sola og varmen mens vi har den :-D.

Annelise

Ingen kommentarer: