onsdag 23. april 2014

Rutineløp :-)

I går tok jeg med Lill Faksa på Leangen for et rutineløp. Etter å ha streva litt en hel vinter med "klinking" av sko, trøblete trav og dårlig teknikk, har det endelig løsnet litt :-D. Jørgen endra bittelitt på balansen, vi har kjørt masse masse styrketrening, og nå flyter det så mye bedre. Lill Faksa er stor og langbeint, "alle" sier hun er derfor sein. Vel, - Eldjenta er også stor og langbeint, ca 158cm begge to, og hun var da vitterligen veldig veldig tidlig, så det er ikke bare størrelsen det kommer an på (hilsen bittelille Utopia, 4 år og enda ustarta... :-P ).

Nok om det. Teknikken kommer saaakte med sikkert, og i går kjente jeg en riktig traaaaver i vogna, utrolig gøy!! Så er hun så snill og grei at det er ingen problem å dra til banen alene, hun står i ro, og oppfører seg intet mindre enn eksemplarisk !! (stolt? ....jepp :-).

Hele 6 kaldblods 3åringer deltok i går, så det ble et riktig fint felt. Resultatlistene har ikke kommet ut på Leangen sin hjemmeside enda, men slik så selve løpte ut i hht Pulsklokka mi;

(klikkbart bilde for større versjon).

Vet ikke akkurat hvor start og mål er, men jeg har satt på "laps" sånn ca der jeg tror det er (gule loddrette linjer). Første 500m gikk på 1.51, så en 500m i 1.46 tempo, og siste drøye 1000m i 1.43 tempo. Skulle vel kanskje bli en tid på ca 1.46 over distansen ? Kom i mål som nr 2, og da var Lill Faksa oppe i hele 1.35 tempo !! Det er jeg fornøyd med, det går framover !!! Gaardens Viktor (e; Alm Viktor u Edle Molly) "vant" rutineløpet, mens Lill Faksa passerte målstreken på linje, og mulig nasetippen rett framfor Skjetnemario (tror jeg, e; Remelden u; Skjetnemari). Resten av feltet var bak, og tildels lang bak !

Pulsmessig har hun vært oppe i 213 overmål, et stykke igjen til maxpuls. Har nok følt litt på melkesyra utpå oppløpet, men kom fort ned i puls og jogga på lette bein under ned-jogging/skritting. Seler av på 60 i puls, så det er godkjent og vel så det!

Alt i alt; førnøyd! Litt mindre fornøyd med at Utopia hosta igjen i går, så jeg avbrøt treningsturen. Håper det gir seg snart !.

Annelise

Ingen kommentarer: