mandag 2. desember 2013

Vi venter på vinteren :-/

For nå er jeg så lei av høst-stormer, regn og grisevær, at jeg må syte og klage litt ;-) Bittelitt! Hadde det vært en tørr høst, kunne jeg klart meg uten snø. Men når det regner og stormer, og det er mørkt, gjørmete, surt og kaldt, ja de er alt bedre - til og med en meter med snø !

Jaja, det får holde med klaginga nå, hestene er ute å trener de, uansett vær og vind (nesten), og jeg spyler hestebein fri for gjørme og venter på vinteren ;-)


Her er Lill Faksa ut å trener styrke i Møssjøbakken. Lang og bratt, med 3 cm blaut slapsesnø! Her skal det jobbes med "motoren". Og veil hjemme på stallen er det rett i dusjen, og spyle rein føtter og strykplater. For så å slippe ut i luftegården, og inn til kvelds via dusjen...! blæææ!!


Sunflower er litt mere tander for drittværet hun. Stakkar Damen har jo knapt pels, sånn plysjhest hun, kort-kort året rundt. Så der er det bare å pakke inn mærra med gode tepper, vanntette (!!!) tepper, og ut i gjørma hun også.

Det er ikke bare mærra på fire som pakkes inn før turen, hu på to føtter må også kle seg godt. Det finnes både dårlig vær og dårlige klær! Men Jørgen sin store regnbukse går utenpå vinterdressen min, og da begynner jeg å bli kledd godt nok for turen ut i høst-stormen :-)


Og her er vi ferdige med dagens trim, samt bøy & tøy! Sunflower har alltid en lang og omstendelig gjespe-seanse etter dagens "bøy og tøy for eldre" ...hehe. Hun nyter det, og har åpenbart godt av det, for helsemessig henger hun med fremdeles. Lenge siden vi har hatt noe låsning i bekken og muskelplager "i baken" nå, så "bank i bordet" - her går det den rette veien. Løp har vi ikke planlagt framover. Får vente til det blir vinterbane, orker ikke dra og "svømme" i gjørma på Leangen. Venter til det fryser litt på så vi slipper dette gjørmehavet! 

Annelise


Ingen kommentarer: