onsdag 6. november 2013

Elgjakt i går ;-)

På Sunflower og meg ;-) hehe, og her er resultatet, kun digitalt - det var det eneste jeg hadde å skyte med 8-):

Vi skulle bare ha en rolig kosetur i marka, men endte opp med en liten "elgjakt" i stedet. Møtte på denne unge karen her flere ganger, og så veldig redd var han heller ikke. Sunflower syntes det var litt spennende, og hadde ikke noe i mot å følge etter for å se hvor ferden gikk. Vi måtte gi oss ved ei myr... Flyter ikke like godt på myra vi som disse elgene. Noe blinkskudd ble det ikke akkurat, med et aldri så lite bevis på at Sunflower ikke "tok helt av" pga møtet ..hehe :-D.

Siden vi er inne på elg, får jeg heller ta frem et gammelt bilde, kanskje mitt beste elgbilde ? har jo knipsa noen gjennom årene, men dette liker jeg best, det er fra 2004 - snart 10 år siden...stønn..

Denne kua med kalv møtte jeg med Vinge Blessen, og det må ha vært like etter vi kjøpte gutten. Gøy å mimre litt i gamle bilder også :-).

Tilbake til turen i går, etter at elgen klarte å "rømme fra oss" over ei myr, tusla Sunflower og jeg ned til Møssjøen:

Nå venter vi bare på at isen skal legge seg, bli tykk og sikker, så vi kan ta i bruk "rakstrekka" igjen :-D. Spennede å se hvilken vinter vi får, og OM det blir mulig å trene på isen til vinteren også. 

Sunflower tør nå å tusle ut i vannet !! Det har tatt litt tid, hun har vært kronisk redd for den minste sølepytt, men jeg har lirka og lokka, og tilslutt tok hun steget ut i vannet !! Og DA ble det gøy, nå plasker hun og storkoser seg, og i går tror jeg jammen hun hadde lagt på svøm om mulig... Men jeg blånekta! Det er IKKE årstiden for å bade... Kanskje vi skal driste oss til den slags aktivitet til sommeren ???

Vel hjemme fra trening, var det ut på "beite" til resten av flokken. Høsten har vært ganske tørr og fin, og da får de ut på storbeitet og kose seg. Her serveres lunchen ute. Eldjenta og Utopia deler haug, og Utopia er den eneste Eldjenta deler sin mat med. Hun har inntatt "mærr-rolle", og er temmelig resolutt mot resten av flokken om de prøver seg på hennes haug. Helt ok, det betyr sikkert at "spiren" enda er på plass (??). Har sjekka henne to ganger, før vi henta henne hjem fra Dombås, og før Derbykval på Bjerke. Har ikke sjekket mere etter det, for det hadde uansett vært for seint til å sette inn på nytt. Så vi får bare leve i spenning og i håpet om at folen fremdeles ligger der, og kommer til våren !!! :-D 

I dag skal Lill Faksa ut å kjøre en tur, tung vogn i bakkene, styrke styrke og atter styrke-trening for den damen :-)

Annelise.

Ingen kommentarer: