torsdag 6. juni 2013

Ku-sikker Solsikke ?

 

2013jun5-sun_01

Tja, skulle vel tro at Sunflower er ganske så “ku-sikker” nå ;-) Har jo vært en smule redd disse nabo-damene før, men fant vel ut i vår, at etter tre års naboskap, at de ikke er så farlige disse damene, selv om de har horn!! :-)  I går fikk hun hilse på ei som var ganske så nysgjerrig på Solsikka, mens resten av flokken lå og slappa av i sola.

Ellers så er hun litt “øm i baken” igjen… Låsning i bekkenet, som Trude har jobba litt med, men som enda ikke er kurant. Får ta en ny tur over helga og knekke opp litt mere, i mellomtiden rir vi litt “off-road” i marka, og tøyer godt etterpå. I går fikk jeg veldig respons på tøy’inga mi, Sunflower nyter det, og ble stående og gjespe leeeenge etter jeg var ferdig. Kanskje jeg traff noe “essensielt”?. Hun får tusle på beite i dag, så tar vi en ny ridetur i morgen, og tøyer videre. Ikke så lett å holde denne damen “fit for fight” :-/ Har vært optimistisk lenge nå, men selvsagt måtte det komme en nedtur igjen Uvitende smilefjes.

Også Utopia fikk en økt i går, ei litt tøff økt på lokalbanen. Jobber godt nå, så får vi se over helga, på vårens siste rutinekjøring, om det blir noe mere fart (og mindre galopp) uti banen ?!.

Eldjenta trives på Dombås, er ei trivelig mærr får jeg høre, og skal nå bare kose seg og holde på spiren fra Åsajerven, slik at UL om 1 1/2 uke sier drektig !!

I dag skal jeg sele på Lill Faksa og prøve en lite tur. Hun har hostet, hatt litt feber en dag, men ser frisk og fin ut, så vi tusler en tur i vogn i dag for å sjekke om hun er klar for trening igjen.

Annelise

Ingen kommentarer: