torsdag 20. desember 2012

Vintertrening :-D

For endelig kom snøen, i går kveld ! Nå er det lyst og fint ute, og masse fin snø og trene på ! Og i dag har vi drista oss utpå isen Alf og jeg! Har snakka om det i flere år, at jeg burde trene på Møssjøen, og i år tok jeg sjangsen, etter 14 dager med barfrost, og resultater fra is-måling :-))

Den er over 30 cm tykk, og tåler ganske så mye mere enn meg og en hest ;-) Og nå som det kom litt snø, går det fint å kjøre der. Både Alf og Utopia har kjørt intervaller på isen i dag, og begge ga uttrykk for at det var ei fin rakstrekke ja   ;-)

2012-des20-alf_01

På vei innover marka, Alf ligger godt i sela og jobber på.

2012-des20-alf_02

YES!! Bedre kan det knapt bli, snakk om flotte vinterforhold. Julestemning og fin vintertemperatur, ai ai ai SÅ gøy det kan være å trene hest !!

Vel, ikke for det, i formiddag var det ikke like gøy, å oppdage at jeg hadde glemt å melde Alf til årets siste løp 31 des på Leangen…. #¤&!! Sukk, jeg viste at fristen var satt til i dag, og burde ha meldt på nett da jeg oppdaga det, men skulle bare…. så glemte jeg det i dag. Jaja, da får vi bare fortsette å trene vi da, og håpe han kommer med i løp på årets første V75 kjøring 12 januar… Satse på at vintertrening gir fin fin form på nyåret ;-)

I går var det bare noen cm nysnø, og Solsikka var ute på “Sol-nedgangs-tur”:

2012-des20_sun_01

Sunflower i Solnedgang, faktisk er klokka bare 14:30, godt å tenkte på at det er vintersolverv straks!!

Solsikke har stort sett bare vært på rideturer siste 14 dagene, rir i marka “over alt”. Pga barfrost kan vi ri over myrer og “blaut-høl” som normalt ikke er fremkommelig for hest. Veldig fin trening for Solsikka, som er snill og regulerbar i terrenget, og trives godt på rideturer i marka. Tror også det gjør underverker for kroppen hennes i forhold til grunntrening og “all-idrett” hun holder på med for tiden. I morgen skal Lill Faksa og Eldjenta ut i winter wonderland og trene, Litja i bakkene, og Eldjenta på isen :-)

Annelise

Ingen kommentarer: