lørdag 3. november 2012

Det var den (første) vinteren…

hehe, men det kommer vel mere… Selv om jeg er glad i snø og vinter (tørr og litt “småkald” vinter*), så er jeg vel strengt tatt ikke lei meg for at vinteren som kom i oktober har smelta nå !

2012-nov2_utopia_01

Var ute med Utopia i går, og det smelter og renner vekk :-) Det er jo bare Alfalfa og Lill Faksa som har fått på seg vintersko til oss, så det passer bra at det ble bart igjen :-P . Så hadde vinteren blitt ufattelig lang, fra og med oktober – til ??? april ?….hjelpes, nei godt snøen smelta, og at det blir barmark minst en uke eller to i hht yr.no (gjerne fram til bittelitte julaften for min del).

2012-nov2_utopia_02

Utopia er fremdeles ei lita (og rund!) dame. Men har faktisk strekt seg et par cm etter Lill Faksa kom til oss. Mulig hun tok hintet ? Jeg begynte å bli alvorlig bekymret for at Lille Pia vår hadde stoppa helt å vokse, ikke rikket seg en cm på flere måneder. Men så plutselig kommer det et par cm på en måned, og hun er oppe i hele 144 cm nå :-). Det blir nok aldri hest av henne, men storebror Vinge Blessen som også har ponnimålet godt inntakt (147cm) har travet 1.24.9 og tjent ca 330.000,-. Utopia er jo bare 2 år enda, og født seint på året, så jeg har et lite optimistisk håp om at hun kan strekke seg opp mot 146 cm som voksen.

Det er ellers veldig fint steg i henne, og hun ligger forran Eldjenta i treningsmengde faktisk. Holder omtrent samme fart (ikke samme toppfart), men har mere mengdetrening innabords, treningsturene til Utopia er jevnt over litt lengre enn Eldjenta’s på samme tid i fjor. Hun har også et veldig fint løpshode, vil FRAM, og konkurrerer gjerne i trening.

På tirsdagen var hun med på Rutineløp på Leangen, skulle gå et arbeid sammen Tangen Tuva, som ville ha en treningsmakker i 2 min. tempo. Utopia travet hele “løpet” i 2.spor utvendig for Tuva, stakk i fra på oppløpet og “vant” med et par sekunder. Fløt fint og jevn, og hun var “på bittet” og ville FRAM hele veien. Steget til Utopia er meget langt og spenstig, og det er bare å kjøre på med styrketrening for henne, krever styrke å bære dette laaange travet over et helt løp. Ok, det var nok prat for i dag :-P. Nå er det ut i sola og trenen hest :-)

Annelise

Ingen kommentarer: