tirsdag 26. juni 2012

Sunflower på gang :-)

Så er hun nesten i normal trening igjen Solsikka vår etter å ha kodet over skikkelig venstre framfot for et par måneder siden. Helt 100% er hun ikke enda, men “noen å nitti” vil jeg tro :-) Så får vi bare krysse fingrene for at hun holder seg frisk og rask nå, og ikke skader seg nok en gang. Det er voldsomt masse power i damen, og hun har gjentatte ganger vært “for RÅ for seg selv”. Hoppet til side, gjort ett eller annet krumspring og vrikka/strekt/slått seg, en skikkelig “selvskader” mao. Mye “fnutt” i topplokket og en aldeles rå muskulatur er ingen god kombinasjon ;-), men nå er hun i ferd med å bli voksen, og vi får håpe hun holder seg “på beina” framover nå, slik at hun får ta turen til travbanen etterhvert, og vise hva hun er god for (vi tror hun er litt god vi da ….hihi).

2012-24juni-sun_01
Seint søndags kveld tok Jørgen med Solsikka over til lokalbanen, og jeg stilte meg i grøfta med Canon’en (glemte knottspray…say no more). Hun er litt “tittete” damen, og passer godt på at jeg står stille i kanten… og at JEG er bare MEG og ingen ulv!

Sola titta fram også, lav kveldssol:

2012-24juni-sun_02

Og her er de ferdige med kveldens arbeid, en meget fornøyd kusk i setet :-). Filma med HD kamera, og hun er godt balansert, og traver på lette beint, rytmist og lett. Måtte hun bare ( *knock on wood*) holde seg frisk nå, slik at hun kommer til start :-)

Ellers har det vært julekveld på Trøen, stor pakke med dekken fra Strömsbergsgården :-) Da måtte gjengen til pers å være fotomodeller, for å sjekke at nygarderoben passer:

2012-25juni-alf_01

Både Alf og Sunflower (som nesten ikke har pels, “plysj-hester” ) fikk seg fleeceteppe (eller Jersey cooler) med hals. Fikk beskjed om at de var store i str. og det stemte. Bestilte et nummer mindre til begge, og de satt som et skudd. Nå blir det godt å pakke inn varmblodstraverne etter dusj på Leangen :-)

2012-25juni-sun_01

Det ble nye fluedekken på varmblodsene også. Pga tynn-tynn pels, blir de temmelig spist opp av insekt, og reagerer fort. Dermed ble det flue-tepper, disse er Amigo Aussi Allrounder, skal tåle både ei regnskur (uten at hesten blir bløt) og har også UV beskyttelse mot sola. Så langt ser de veldig ok ut, over er det Sunflower som tester sitt nye sommerdekken. Jaja, de har nå snart en mere variert garderobe enn matmor Smilefjes som blunker . . . Kommer det inn løpspenger flyr jeg avgårde å kjøper klær til hestene, og glemmer meg selv … Må vel ut å pynte på min egen garderobe snart !

Annelise

Ingen kommentarer: