fredag 11. november 2011

Deilige høstdager :-)

2011-sun10nov_01
I går var jeg ute med Solsikka en tur, i nydelig temperert høstvær :-) Utrolig deilig nå, etter en sommer og høst med nedbørsrekorder i “bøtter og spann”. Synes ikke vi gjør annet enn å sette div rekorder jeg, i fjor vinter; kulderekorder osv. I sommer og høst var det ekstremregn som herjet, og nå er det varmerekorder i november. Jaja, været får en bare ta som det kommer, enten det er sol eller regn. Nå foretrekker jeg høsten slik den er nå, veldig trivelig å kjøre hest i dette været.

Og samme dato i fjor;

2010-sun10nov_01

Jeg foretrekker helt klart det øverste bildet :-)) I fjor starta vinteren på denne tiden, og lå “kronisk” til langt ut på våren. Nå viser værmeldinga at det ikke kommer snø på en uke eller to (tror de, håper det stemmer), og det kan jeg da leve med så lenge det ikke regner :-)))

Sunflower trener bare bedre og bedre, noe antydning til stivheter ei hofta er i det i starten av turen, men etter litt oppvarming jogger hun rent og pent. Vi tar det bare med ro enda, og ber ikke om noe i trening før hun er 100% fin igjen. Turen i går gikk ned til E14 og opp igjen, og hun jobber fint på flatene og i bakkene, blir litt svett faktisk, så nå har vi kommet så langt at vi kan TRENE og ikke bare ut å tusle!! Deilig :-)

2011-sun10nov_02

Tilbake på stallen, litt svett og fornøyd hest og trener :-) Været er like fint, i dag skal Alf og Ardvinna få lufte seg, ha en fin dag!!

Annelise

Ingen kommentarer: