onsdag 17. august 2011

Alf er ku-sikker :-)

Jepp, jeg har enda en ku-sikker hest .. hehe:

2011-aug15-alf_01

Da vi var på “kjøperen”, spurte jeg om han var trafikk sikker, osv. Joda, en relativt stødig herremann dette, tåler trafikk osv uten problem. Så lurte jeg på om han var “ku-sikker” – eller, jeg spurte vel om han var vant til kyr? Da trakk de på smilebåndet, og svarte at det viste de rett og slett ikke. Vel, nå har Alf hilsa på kyrne på Byahaugen opp til flere ganger, vi har passert i både vogn og med sal, og det er ikke noe problem nei. De hilser høfflig på hverandre, så tusler vi videre.

Flom:

Været er ekstremt, det har det vært de siste årene synes jeg, og vi setter rekorder stadig vekk. Stort sett er det snakk om kulderekorder og nedbørsrekorder . . . Nå vil jeg faktisk ha litt tørke! og litt “varmeste september-rekord” siden målingene starta på 1900 tallet en gang osv….

De siste dagene har Trøndelag blitt ødelagt av flom, det fosser ned, og vi har fått 60mm på ei natt her i Stjørdal. Det er ufattelige mengder med vann som kommer, og det er ikke bare trivelige, selv om det KAN være vakkert også:

2011-aug16-ardvinna_02

Her pleier det å være en bitteliten bekk, som kan “øse seg litt opp” i snøsmeltinga. I går var det to digre fosser der, og heldigvis renner det i en kum UNDER veien! phu! Men for de på “Flata” som skal ta i mot alt det vannet som kommer både i fosser og elver, samt fra “åven”, er det ille. MYE matjord og hus som står under vann, det er rett og slett tragisk for de som blir rammet!! Men vi må ut å trene uansett regn eller ikke;

2011-aug16-ardvinna_01

I går da jeg lufta Ardvinna hadde regnet roa seg, bare “duskregn”, og tåke. Det er så fuktig luft at alt er bløtt og fuktig, men Ardvinna bryr seg fint lite. Trener så bra, og skal ut i løp på Leangen på mandagen, i litt enklere selskap enn hun møtte i V75 på Biri sist, vi gleder oss!!

Jørgen og Alf;

Noen er ute å jogger med bikkja, Jørgen jogger med hester ;-)

2011-aug16-alf_01

Veldig greit at Jørgen tar seg av flokken slik, for jeg er ikke like sprek, og ser ikke helt sjarmen i å jogge med hest :-) Passer best oppå eller i vogna jeg ..hehe. I går kveld var det Alf sin tur å bli med Jørgen på joggerunde, og de tok turen helt ned til E14 og opp igjen. Her er de kommet tilbake til Trøen, og da er det en liten pustepause etter alle bakkene, og Alf rekker å jafse med seg litt niste på veien ;-)

Ute regner det, og jeg sitter å moter meg opp til dagens treningsøkter !! Det er Alf og Sunflower som skal trenes, og det er bare å finne fram våtdrakt og redningsvest tror jeg …. :-/ I dag har yr.no bomma, for i går sto det at det var en bitteliten fare for noen få regndråper på morran, vel – det BØTTER ned, å jeg er så lei dette regnet!…. håper det snart gir seg, ha en fin dag :-))

Annelise

Ingen kommentarer: