søndag 13. september 2009

Hoppeføllene :)

Begynner å bli store nå, faktisk omlag 4 måneder. Utrolig så fort tiden flyr. Nå har ikke Varnes Pia og Lykkepia stått så lenge på Trøen, men de har blitt to riktig så gode venninner jentene. Mødrene fungerer også godt sammen, Varnes Pia er lavrangs, noe som passer den dominante Rigeljenta bra (!!). De tusler fredlig sammen og bytter litt på å passe på hoppeføllene.
Jeg som tidligere har skrevet om et ønske om en tørr og fin høst, innser “i bøtter og spann – bokstavelig talt” – at det ble det slettes ikke. Hoppene + shettisene har stått inne om natta mesteparten av september gitt. I går sto de inne mesteparten av dagen også – maken til regn og surt og kaldt. HUFF!!
På formiddagen “bestakk” jeg begge mødrene med masse kraftfôr og høy, og tok med meg Lykkepia og Eldjenta på en liten tur på ridebanen. De fikk løpe litt sammen der i ca 10 min, før vi måtte inn å tørke oss litt. “Prosjekt” avvenning er så smått startet, og de takla det ganske så bra både mødrene (fikk spise i fred) og jentene (fikk leike og hoppe). Har planer om å ta med småpian litt ut på tur framover nå, mens mødrene er opptatt med MAT :)
I går tok jeg litt video av småjentene, det regner og været er ufyselig, men det la ikke noen demper på jentene;


Annelise

Ingen kommentarer: