tirsdag 23. september 2008

Rigeljenta stolt mamma :)

I går gikk Marmorjenta (e Elding, f 2005) sitt første skikkelige travløp, og moste sine konkurrenter :) Etter en liten startgalopp, plukke hun opp feltet og hest for hest. På oppløpet var hun helt suveren, og vant glatt på flott tid; 1.35.6. Rigeljenta og 'compani' sender sine stolte og glade gratulasjoner til Elin og Sigmund. Dette var litt av en deput smile_regular.

Dette var gøy, nå blir det kanskje flere koslige dager på Leangen for Marmorjenta ! Har foresten vært å sett på Pondus, åringshingsten etter Rigeljenta og Lome Elden - og helbror til vårt kommende føll :) Og JA, jeg må da bare være enig i de som har prøvd - eller ikke villet prøve.... - karakterisere fargen hans. Sånn farge har jeg aldri sett før ! Lyset hadde gått i stallen til Arne Nilsen, så det gikk ikke å ta bilder, det må jeg jeg få gjort neste gang ! Men gutten var krem-gul-brun....host host...eller noe slikt. Lys man og hale (!!?), litt hvite sokker, et bredt bless og blå øyne. Og en uvanlig kremgulbrun farge... Lys i buken, og karamellbrun på kroppen, og mørkere på ryggen..... !?! .... Jeg som trodde vi kunne forvente et mørkebrunt eller svart føll med div sokker og bless (og mulig blå øyne) :-), må dermed være forberedt på det aller meste smile_wink.

Men vakker var gutten, pent hode, nysgjerrig, våken og snill.... og du og du som jeg gleder meg til eget avkom av Rigeljenta smile_shades.

Her er vinnerbilde/målfoto av Marmorjenta som moser sine konkurrenter;

Ingen kommentarer: