tirsdag 8. juli 2008

Emil med som humørspreder :-)

Når hesten svikter er det godt at Emil sprer glede rundt seg !

I går var Flyvert på Leangen etter en liten pause. Vi har trent godt i det siste, mange fine langintervaller samt litt kortere galopp intervaller, både sammen Blessen og Yellow. Optimist som jeg er, meldte jeg Flyvert til et lavgrunnlagsløp, og håpet på en premieplass denne gangen.

Men nei da. Gutten varma fint, men i løpet var det gamle takter. Han vil liksom ikke, det er som å sitte med en seigmann i tømmene. Hva som er årsaken er ikke lett å si, men pr i dag virker det rett og slett som om Flyvert ikke trives i banen. Han jobber ikke så verst alene, men når det er flere hester rundt blir det hel stopp. Han løper med bremsen på! Det er ikke noe framdrift hos gutten i det hele tatt. Det blir som å dytte mark; jo mer jeg dytter bakfram, jo mer krøller det seg i fronten.

Ikke spesielt morro hverken for hesten eller meg, nå har jeg også meldt til Nossum sin regionale premiekjøring til helga, så vi får nesten ta med oss det løpet før sommerferien. Men deretter får vi vel gå i tenkeboksen her og fundere litt på Flyverten. Men her er i allefall Emil'sen med og lager ablegøyer for mor;

emil-fly

En får ikke mere morro enn hva man lager selv ;-)

Annelise
....litt frustert for tia ...

Ingen kommentarer: